tisdag, mars 09, 2010

Trötthet

Tröttheten har slagit till rejält. Vet inte varför. Är så trött. Orkar inget. Igår kände jag inte igen rektorn på V:s skola och kunde sedan inte alls komma ihåg namnet. Vet ju det så väl. Läste i min gamla dagbok från 96-97 igår. Det var som att läsa om en helt annan person. Kände inte alls igen den där unga tjejen som tog utmaningarna som de kom och tog egna initiativ. Vad har hänt med mig? I fredags var det 14 år sedan jag och maken blev ett par. Var roligt att läsa om det i dagboken :-)

I lördags hade V barnkalas. Det gick helt okej. Blev i slutändan 11 kompisar. V var lite sur när han insåg att han inte kunde börja bygga legot som han fått i present av en kompis. "Jag vill inte bara leka med kompisarna". Han tog på sig ytterkläderna och skulle gå, men lugnade ner sig.

Imorgon ska han äntligen till läkaren. Han är ledig från skolan hela dagen. Undersökningen är på förmiddagen och kommer nog att ta en stund. Igår blev han jättearg i skolan och dem ringde mig. Åkte dit direkt. När jag kom möttes jag av en jättelugn V som skulle gå och äta lunch. Som om inget hade hänt. Antar att det var ett anfall. Läraren som var med honom sa att det plötsligt bara vände. Det tog ca tio minuter innan jag var på skolan. När de ringde gick han bärsärkagång, kastade stolar, hade sönder för andra. Och så möts jag av en pojke som var lugnet själv. Luften gick ur mig totalt. Åkte och handlade, men det tog en evighet att välja varor. Huvudet var helt tomt.

Nu orkar jag inte skriva mer. Bara det gör mig jättetrött. Fattar inte vad det är...

Inga kommentarer: