torsdag, mars 04, 2010

Lugn vecka

Vi är bara hemma och tar det lugnt. Får se om vi eventuellt åker på museum imorgon. Idag har Noel varit lite trött då han vaknade tidigt trots att han la sig senare p g a föräldrautbildningen på kvällen. Jag kommer verkligen att sakna kursen när den är slut. Jag blir så glad för de andra föräldrarnas skull då det händer framsteg hemma. Och man får många goa skratt där :-)Kursen ger så otroligt mycket.

Ikväll ska jag på möte inför söndagsskolan nu på söndag. Dem bor nära så jag ska gå dit med Rasmus så att han får en promenad samtidigt. Har inte känt mig så pigg på att gå längre runda med honom nu på dagen då det är så blåsigt och ruggigt ute.

Försökte få mina föräldrar att komma hit redan idag, men mamma är sjuk :-( Sa till dem att de ju kan stanna längre än bara över helgen. Båda är pensionärer och jag är hemma på dagarna. Vore trevligt att för omväxlings skull få vara på tu man hand med dem, när barnen är på dagis/skola. Nåja, ingen idé att deppa ihop. Har blivit rätt duktig på att inte bygga upp förväntningar. Har inte sagt något till V om mormor och morfars ev. besök så där är det lugnt :-)Kanske kan dem komma nästa vecka när mamma mår bättre. Medicin borde ju hjälpa snabbt.

Kommer bara mer snö ute. Du som kör bil. Ha respekt för att det är vinterväglag. På en av parkeringarna här hemma står det en bil som är totalt kvaddad (voltat). Anpassa farten efter väglaget. Det är bättre att komma fram senare än man tänkt än att inte komma fram alls. I bilskolan får man lära sig att det viktigaste när man kör bil är att ha god tid på sig, köra i god tid. Hur kommer det sig att alla som fått körkort glömmer bort detta...

1 kommentar:

Anonym sa...

Va kul att läsa att det går så bra på föräldrakursen! Skoj också att du får nytta av din förskole-utbildning i söndagsskolan! Hälsa N&V från Jörgen & mej.