tisdag, mars 16, 2010

Positivt, positivt och enbart positivt

Ja, så har jag bestämt. Det hjälper inget att dra upp de negativa sakerna så från och med nu ska jag bara skriva positiva saker i bloggen :-) Fokusera på alla framsteg istället för det som blir fel.

Idag har jag haft en kanonmorgon. Det var lugnt på morgonen med båda barnen. När jag hade lämnat V träffade jag min nya söndagsskolelärarkollega för att planera lite inför söndagsskolan vi ska hålla nu på söndag. Spännande! Vi var rörande överens om att bilderna till flanellografen var gräsligt tråkiga och stenålders. Det behövs nytt material för att få inspiration! Imorgon ska jag åka till en pysselbutik och köpa lite grejer som vi kan ha till pysselstunden på söndag. Får se vad jag hittar för spännande :-) Det känns kul att komma igång. Längtar efter att få åka på söndagsskolelärarkonferens :-) Ser verkligen fram emot söndag. Jag hade med mig min gamla finska barnbibel för jag tyckte berättelsen som vi ska förmedla på söndag var så härligt beskriven i den. Min kollega är finsk så hon kunde läsa texten och tyckte också den var så härligt beskriven. Hon tog kopia på den och ska översätta till svenska :-) Kul att kreativiteten börjar flöda hos mig igen! Jag hittade även berättelsen på nätet i bilder som barnen kan färglägga själva som de ska få på söndag.


Vi gick till kyrkobyggnaden för att ta kopior. Där håller pastorn och två andra anställda till. Pastorn har i helgen besökt min gamla församling nerifrån landet och jag hade bett honom att hälsa till dem. Det var så underbart att höra hur glada de hade blivit när de hade fått hälsningar från mig :-) Trivdes jättebra i den församlingen. Satt med vid morgonbönen, fikade och pratade. Det var så underbart. Jag känner verkligen att jag kan vara mig själv i min kyrka. Kan berätta precis hur jag mår och de lyssnar. Man får alltid många härliga kramar :-) Fick även förbön vilket alltid ger en styrka att orka vidare :-) God is the best :-) Jag, pastorn och en av de anställda pratade om att jag skulle kunna börja arbetsträna i kyrkan. Det vore jättekul! Det är en lugn miljö där jag skulle få göra saker i min egen takt. Det kan leda till en tjänst i framtiden, men huvudsaken vore att få börja arbetsträna i en miljö där man har förtroende för människorna, det är lugnt och man får ta arbetsuppgifterna i sin egen takt. Det skulle underlätta för mig att komma ut i arbetslivet igen och börja söka jobb. Fast drömmen vore ju att få jobb där :-) Ska lägga fram detta till min handläggare på f-kassan samt arbetsförmedlingen. Vet att det inte är omöjligt då det redan finns de som arbetstränar i sin församling. Det skulle även vara nära hem, vilket skulle underlätta för mig.

Så, nu har jag bara skrivit positiva saker. Känner mig så upplyft och glad idag. Tror på att det finns en mening med allt som sker. Att det finns en röd tråd. Hade jag inte tagit med mig min gamla bibel, så hade inte kollegan behövt kopiera och då hade jag inte följt med in i kyrkbyggnaden. Meningen idag var att jag skulle bli sittande där fram till lunch och få tanka kraft från goda vänner samt Gud :-)

Jo, en till positiv sak! V var hos ögonläkaren igår och han behöver inte ha ögonlapp längre! Vi ska testa utan fram tills nästa kontroll och så håller vi tummarna att det funkar bra utan :-) Är så glad för hans skull, för han började bli rätt less på den där lappen över ögat.

Inga kommentarer: