måndag, september 05, 2011

In a blink of an eye

Jag känner på mig saker ibland. Igår dök tanken mina bröder och en brand upp i huvudet på mig. Ikväll ringde pappa och berättade att det brunnit i lägenhetslängan som mina bröder bor i. De var oskadda, men hade fått fly från lägenheten vid tiotiden igår kväll. Klättra ner för stupröret. Tack och lov bara tvåvåningshus... Några minuter senare brann taket. Alla boende har fått tillfälliga lägenheter. Får flytta hem efter årsskiftet. Allt i brorsornas lägenhet är vatten och rökskadat. Kommer saneringsman imorgon. När de vet vad de inte kan ta med sig till den tillfälliga lägenheten ska vi åka dit med saker. T ex stora luftmadrassängen. Det enda de har just nu är bord och stolar till köket som de har i förrådet. Man är chockad. Pratade med ena brorsan. De är rejält chockade. Har aldrig hört honom låta så tidigare... Kommer att ta tid att få ut allt på hemförsäkringen. Två av deras grannar har ingen hemförsäkring. Hur kan man vara så dum :-/ Tycker så synd om dem :-( Ena brorsan skulle jobbat sin första dag efter semestern idag.

Tack och lov började det brinna i den ände av längan som mina bröder inte bor i... Tack och lov började det inte brinna på natten... Tack och lov att de är oskadda <3

Hoppas att branden var en olycka och inte anlagd...

Inga kommentarer: