fredag, september 09, 2011

Too much

Det händer för mycket nu... Först branden i brorsornas hyreshus. Var där i tisdags och tittade. Kusligt :-( Har själv bott en del av min uppväxt i just det huset. Tycker så synd om brorsorna. Alla saker har skickats till sanering. De fick knappt ta med sig något alls. Hoppas de håller vad de lovar och har huset klart till årsskiftet...

Sen dog Stefan Liv och alla i hockeylaget Lokomotiv Jarovslav utom en... Det är stor sorg i Jönköping. Liv var väldigt omtyckt. Jag och barnen var på Kinnarps Arena igår och lämnade blommor. Det var hela tiden människor där. Tårarna kom. Tankarna går till frun och barnen <3 Man kunde inte läsa Jönköpingsposten igår utan tårar i ögonen. Det var tufft idag med... Så mycket kärlek för Stefan Liv. En åttaårig pojke berättade om när han skrev och bad om en autograf och fick ett skrivet med guldbokstäver <3 Stefan tog sig alltid tid för sina fans. Showade på isen :-)

Nästa slag kom från pappa igår. Han fyller 61 år 3/10 och har tänkt gå i förtidspension då han redan är förtidspensionär på halvtid. Nu strular det med pensionen för honom... Han vill att jag ska läsa på pensionsmyndighetens hemsida om vad som gäller, men jag orkar inte ta in infot. Ska ringa och prata med honom senare idag.

Imorgon ska vi till Kinnarps Arena för en minnesstund. Blir tufft...

Och på söndag är det 10 årsdagen av terrorattackerna i New York... Minns att jag var hemma och pluggade då. Såg på nyheterna när det första planet kraschade i tornet. Då trodde jag det var en tragisk olycka. Sen gjorde det andra planet samma sak och jag förstod allvaret i situationen. Stackars vettskrämda människor på planen och i tornen. Och alla brandmän samt poliser som omkom. Och alla chockade anhöriga...

Det är en sjuk värld vi lever i. Människor svälter, dör i krig. Onödiga olyckor pga slarv. Galna terrorister. Och allt möjligt annat. Tur ändå att störst av allt är kärleken och att kärleken övervinner allt <3

Inga kommentarer: