onsdag, september 21, 2011

Mycket just nu

Har inte orkat ringa till pappa idag och fråga om de kan komma hit. Allt är alltid så omständigt med dem... Orkar inte. Får väl räkna med att liten väntar med att födas tills svärmor återhämtat sig från operationen så att de kan ta hand om V och N. Maken ska dit på fredag när han är ledig och hjälpa dem med hushållssysslor och sånt.

Det är jobbigt med N just nu. Han började strula med toabesöken i somras, men det gick över. Nu har han börjat igen... Det har spårat ur totalt här hemma, men fungerar på förskolan. Jag kan inte koppla av alls. Måste kolla honom hela tiden. Han säger inget när det hänt en olycka, gömmer undan kläder osv. Jag känner bara att jag inte orkar. Känner mig alldeles för stressad för att föda barn just nu. Med allt som hänt känner jag allt mer att jag riskerar att få ett sammanbrott... Vill inte vara så här. Hatar typ 2. Hatar när det blir så här. När jag inte känner nån glädje :-( Just nu känner jag mig bara stressad och orolig...

Inga kommentarer: