söndag, september 18, 2011

Rastlös

Jag börjar bli rejält rastlös. Väntan är lång. Samtidigt nojar jag mig trots två tidigare förlossningar. Har fått för mig att jag denna gång kommer att få panik när värkarna sätter igång. Kommer att gråta och säga att jag inte vill. Fast jag har ju varit cool och samlad tidigare gånger. Första gången kändes det som att jag skulle kräkas så jag hade en hink med mig i bilen :-) Antar att det var nerverna ;-)

Oron kanske beror på att det kan hända att maken är på jobbet när det sätter igång. Jag hoppas det blir bebis den kommande veckan.

Ånej, vad har jag gett mig in i. Fixar jag verkligen att vara trebarnsmamma :-) Sömnlösa nätter, läckande bröst, gråt, kräkande bebis, massor av blöjbyten. Och massor av bebismys <3 Känns fortfarande trots gravid i vecka 40 overkligt att jag snart har antingen en tredje son eller min första dotter. Trots att liten övar sina vad som känns som karatesparkar i magen just nu :-) Väntan är olidlig. Får se när det sätter igång... Snart hoppas jag :-) Bara 6 dagar kvar till bf...

Inga kommentarer: