fredag, maj 28, 2010

Det ringer, det ringer. Skynda dig att svara

Då har man jagat sin läkare i flera dagar för tröttheten ger inte med sig. Till slut kom man fram till distriktssköterskan i onsdags som sa tog mitt nummer och sa att läkaren skulle ringa mellan ett-halvtvå. Inte ringde det någon läkare den tiden inte. Igår strax efter tio ringde min mobil och jag hörde den, men kunde inte hitta den. Självklart hann jag inte svara och det var läkaren som ringde. Hon lämnade meddelande och bad om ursäkt att hon varit svår att nå. Jag skulle försöka ringa igen nästa dag på telefontiden. Så idag ringde jag när det var telefontid och kom fram! Efter att ha suttit en halvtimme i telefonkö kom jag äntligen fram till läkaren. På måndag 12.00 ska jag dit och ta prover. Typiskt, frikortet gick ut igår. Tänker faktiskt säga till dem att jag försökt ringa flera dagar och därför måste betala för läkarbesöket. Tja, det skadar ju inte att försöka ;-) Skönt i alla fall att äntligen få komma till läkaren på måndag.

Tröttheten hänger kvar. Biter ihop nu när mina föräldrar är här för jag kan inte begära att de ska göra allt. Annars brukar jag ligga och vila en hel del. Nu kämpar jag och håller mig uppe. Men trött är jag. Hoppas verkligen att läkaren kan komma fram till något. Är så trött på att leva i detta töcken.

Tittade på andra deltävlingen i melodifestivalen igår. Är inte förvånad att Sverige inte kom med. Tyckte aldrig låten var särskilt speciell. Men det finns många bra låtar med så jag ska definitivt titta i morgon även om inte ens Finland är med :-)

Äntligen fredag och imorgon kanske man kan få lite sovmorgon. Ikväll kommer maken hem och imorgon är han iväg hela dagen igen. Tur att man inte är ensam. Gissar på att vi kanske köper pizza ikväll så jag behöver nog inte tänka på att laga middag :-)

Inga kommentarer: