tisdag, maj 18, 2010

Tala gärna om när jag stigit av båten

Ja, så känns det. Som alltid när jag åkt båt sätter det sig på balansen. Vi klev av båten i söndags morse och det känns fortfarande som att jag är ombord. Vardagen gungar. Förhoppningsvis har det gått över tills imorgon.

Vi hade en härlig helg. Det var så kul att vara i Helsingfors och prata en massa finska :-) Kände mig aningens knasig på båten då jag pratade svenska med V och finska med N i lekrummet :-D Men V valde själv att inte lyssna när jag pratade finska för några år sedan så it's his loss. Vi hade verkligen tur med vädret. 24 grader. Åt en stor mintstrutglass. Smakade gott efter 10 år :-)

I torsdags gick jag promenad med R och vännen C. Efter det var jag duktig och städade hela lägenheten.

Igår hade V friidrottsdag, men jag hämtade honom redan vid elva då han ville hem efter att en skalbagge krypit in i hans öra och ut igen! Typiskt, en av hans stora fasor och så händer det på riktigt...

Imorgon är det dags för BUP igen. Vännen S ringde idag och undrade om jag ville vara med henne och gemensamma vännen E på vårruset. Typiskt nog krockar alltid saker och just den dagen har jag och några andra klassföräldrar sommaravslutning för Vs klass. Är så van vid att saker krockar att jag inte ens ids reta upp mig :-)

Jesusmanifestation på lördag! Det ska jag INTE missa :-)

Inga kommentarer: