onsdag, maj 05, 2010

Visa mig den rätta vägen

Jaha, idag skulle då bilen lämnas på verkstad. Jag körde V och grannpojken och skolan. Hade kollat igår var bilverkstan låg. Den låg ju i samhället så det borde ju inte vara så svårt att hitta. Fel! När jag kört dit där jag trodde att den låg hittade jag den inte. Satte igång navigatorn som ledde mig helt fel. Och så blev den stum! Ibland kan den få för sig att den inte ska prata och det blir jag tokig på! Jag startade om den, gjorde en u-sväng på en bondgård och nu pratade den och ledde mig rätt som den skulle :-) Jag hade R med mig och gick hem med honom så fick vi en härlig morgonpromenad :-)

Idag SKA jag till öppen kyrka. Hoppas på en bra dag för V i skolan. Igår ringde dem inte, men han låg visst hela tiden på gränsen. Nu har han hux flux kommit på att han vill börja spela fotboll. *suck* Det hade visst varit folk som berättat om fotbollsskolan här i kommunen på skolan. V har ALDRIG någonsin varit intresserad av att spela fotboll ute med kompisarna. Han fattar inte att den är en lagsport. Han berättar hur han ska tackla ner motståndarna, springa över planen och göra mål. Nä, det är inte riktigt så det ska vara... Vi får väl se hur det blir med den saken :-)

N blev jättesur på mig igår när jag kom för att hämta hos dagmamman. De hade precis gått ut och han ville leka ute. "Mamma, gå hem" sa han när jag kom :-D Så han fick stanna kvar medan jag hämtade V från skolan :-) Sedan stannade vi ute ända till strax efter sex. N och V lekte bl a i sandlådan. Jag och grannpojken spelade volleyboll med Ns fotboll. Båda blev fixerade vi att slå rekordet i att slå bollen till varandra flest gånger utan att den studsar i marken :-) Så det slutade med att vi stod och spelade i 1½ timme! Fattar inte var jag fick energin ifrån... V försökte vara med, men han tyckte inte att han kunde så han gick igen. Tur med självständiga barn så att mamma kan få egentid även ute ;-) Det var så himla kul att spela. Jag var klart bättre på fingerslagen nu än vad jag var i skolan :-D Serva (eller vad den nu heter i volleyboll) var min starka sida i skolan :-)

Så öppen kyrka vid tolv idag. Sedan hämta bilen. Hoppas att det inte kommer att kosta så mycket. Fast vi är beredda på att det gör det... Sa även till om vänster blinkers fram som hoppar ur hela tiden. Man kan fixa den själv, men det är lite tjatigt att stanna, vrida till den och sen köra iväg igen... Och så hoppar den snart ut igen...

N hade Bolibompa-namnsdag i lördags. V har imorgon. Han väntade jättelänge på att de skulle dra hans namn ur hatten :-) Till slut blev det hans namn, men inte hans brev till dem som jag skickade över nätet :-) Imorgon är det äntligen dags för första Bolibompa-namnsdaget för honom. Vi ska fira idag med chokladpudding och grädde. Mums!

Inga kommentarer: