torsdag, maj 20, 2010

Time-out

Det tar jag idag. Hade en kanondag igår och är trött idag. Fick nya infallsvinklar gällande V och massor av peppning av en vän. Det kommer att bli lite ändringar fr o m nästa vecka. Det tar jag tag itu med imorgon. Idag tar jag time-out.

Det är snart åtta år sedan jag tog examen från högskolan. Fatta att jag hade kunnat jobbat i åtta år nu! Har koll på vissa av mina klasskamrater. En är biträdande rektor. Vissa jobbar i förskoleklass. Och vad gör jag? Betalar av studieskulder och står på ruta ett... Jag skulle ge mycket för att kunna utöva mitt yrke. Men verkligheten är att det inte går... Väntar på att få börja arbetsträna. Sen har jag max ett år på mig. Åh, vad jag skulle vilja se ett år framåt. Vill så gärna veta vad jag ska jobba med :-)

Ska ju undvika tragiska och sorgliga saker. Igår utsatte jag mig för det. Varför gör jag så mot mig själv :-/ Känns hemskt att distansera sig från omvärlden, men jag kan inte hantera sånt. Börjar bara älta. Måste lära mig att låta bli. Dumma BS...

Inga kommentarer: