måndag, maj 03, 2010

Gårdagen blev inte som jag tänkt...

Redan strax efter tio ringde dem från Vs skola. Jaha, det var bara att cykla dit (med risken att han blir sur eftersom jag cyklade och han hade ingen cykel där.) Det går snabbare att ta sig tid med cykel). När läraren ringde sa hon att han inte verkade må bra, låg bara på soffan. Hela vägen hem pratade han glatt om allt möjligt. Hemma ville han påta i trädgården med mig. Han sa på hemvägen att han tyckte det var tråkigt i skolan och att ha inte ville göra något alls. Pratade med honom och förklarade att han inte kan vara hemma bara för det. Han var pigg hela dagen. Vi hämtade lillebror från dagmamman (ligger sådär 50 från hemmet). Sedan gick vi till skolan och hämtade grannpojken, som jag hade lovat att hämta. När vi var hemma igen stannde vi ute i lekparken (som ligger bara några meter utanför dörren). Idag pratade jag med honom när vi var i skolan, att han måste försöka gå undan när han blir arg eller prata med sina lärare. Vi får se hur dagen blir...

Annars så ringde handläggaren från f-kassan igår. Vi avvaktar läkarintyg där det står att jag är redo för arbetsträning. Sedan tar hon kontakt med mig igen.

Jag hoppas på en lugn dag...

Inga kommentarer: